2011. április 25., hétfő

Tojás begyöngyözése

 Már pár héttel húsvét előtt kitaláltam, hogy a barátomnak szánt tojást gyöngyözéssel fogom díszíteni. Hosszú keresgélés után találtam néhány jó oldalt, amikből ihletet meríthettem.
A módszert főként innen vettem: beads-making
Mintákat pedig itt találhattok: Joy's beaded eggs. 
(Ezek nem az általam leírt módszerrel készültek, de ezt is kipróbálhatjátok. Itt a gyöngyök egyenként vannak felragasztgatva a tojásra.)

Néhány tanács a fűzés előtt:
- kifújt vagy főzött tojással dolgozz! Én a fújtat ajánlom, mert végtelenségig eláll, és tovább szolgálhat díszként!
- vékony damilt használjatok, mert van, hogy többször is át kell menni egy gyöngyön!
- először tervezzétek meg a mintát, és ha lehet, függőlegesen páros számú gyöngyből álljon!
- nagyon hosszadalmas munkát igényel, csak elszánt gyöngyfűzőknek ajánlom!

Készítettem egy minta tervezőt hozzá, töltsétek le nyugodtan, és egy rajzprogramban tervezzétek meg a mintát!
Az enyém így nézett ki :

Én csak a középső részt terveztem meg, az alsó és felső pólust pirosra fűztem, annak más a technikája.

Kezdjük is el!

1. lépés:
A fűzést kezdd el a tervezett mintád bal szélén, és először felülről lefelé haladj! Vedd fel az első két szem gyöngyöt,  húzd középre, majd az egyik szálra húzz ismét két gyöngyöt, és a másik szállal keresztezd. (cica bajusz) Haladj így, amíg a mintád aljára nem érsz! Nálam ennél a lépésnél még nem volt valami biztató a helyzet, a gyöngyök egymásra húzódtak, cikk-cakk alakban, valahogy így:
2. lépés:
Haladj az ábra szerint! Az egyik szálra vedd fel a két következő gyöngyöt, bújtasd bele a szomszédos gyöngybe, és gyere ki újra a harmadik gyöngyön! Leírni bonyolult, de szerintem az ábra mindent elmond! Az elején még nagyon kell figyelni a mintát, és azt, hogy a megfelelő gyöngyökbe a megfelelő oldalról jussunk be, de egy pár sor után a fűzés kitisztul, és gyorsabban is lehet haladni. Így fűzd tovább, amíg a megfelelő hosszt el nem éred! Páratlan számú gyöngyöt használtam a függőleges sorban, és ez egy kicsit megnehezítette a munkámat. Amikor befejeztem egy sort, maradt egy üres hely, ezért az újabb sor kezdetekor 3 gyöngyöt fűztem fel, és így nagyon szépen megoldottam a problémát, a látványon nem változtat.
Néhány helyen hibáztam sajnos, most csinálok ilyet először.
3. lépés
Ha elérted a megfelelő hosszot, ragaszd fel a tojásra a mintás szalagot!, majd egyesítsd a két véget!
 
A két pólust nem az említett oldal leírása alapján készítettem, mert az túl hosszadalmas lett volna. Egyszerűen csak fűztem egymás mellé a gyöngyöket, és leragasztottam őket. Igyekeztem köröket alkotni, de a vége felé már csak spirál sikerült. 
És íme a kész tojás:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése